Нашият инструмент за управление на Вашето разрешение за използването на бисквитки временно е офлайн. Ето защо може да липсват някои функционалности, изискващи съгласието Ви за използване на бисквитки.
РАЗХОД И ЕМИСИИ.
BMW EfficientDynamics: Детайли за метода за измерване на разхода на гориво и СО₂ емисиите, както и за дизеловата технология.
Разходът на гориво и емисиите на СО2 на новите автомобили се определят с помощта на стандартизирана процедура. През септември 2018 г. действащият дотогава Нов европейски цикъл на движение (NEDC) беше заменен от по-близкия до ежедневието цикъл на движение, наречен WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Допълнително се използва тестът за емисии RDE (Real Driving Emissions; реални емисии при шофиране), при който емисиите на вредни вещества се измерват направо на пътя. С новите тестови процедури потребителите в бъдеще ще могат да оценяват още по-добре разхода на гориво и емисиите на автомобила си. На тази страница можете да намерите полезна информация за ефективността на дизеловите двигатели.
Разходът на гориво и емисиите на СО2 на новите автомобили се определят с помощта на стандартизирана процедура. През септември 2018 г. действащият дотогава Нов европейски цикъл на движение (NEDC) беше заменен от по-близкия до ежедневието цикъл на движение, наречен WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Допълнително се използва тестът за емисии RDE (Real Driving Emissions; реални емисии при шофиране), при който емисиите на вредни вещества се измерват направо на пътя. С новите тестови процедури потребителите в бъдеще ще могат да оценяват още по-добре разхода на гориво и емисиите на автомобила си. На тази страница можете да намерите полезна информация за ефективността на дизеловите двигатели.
5 ФАКТА ЗА МЕТОДА ЗА ИЗМЕРВАНЕ WLTP.
- 01 Новото законово измерване на разхода WLTP има по-практична насоченост.
- 02 Тестовете се провеждат за по-дълъг период от време, при по-високи скорости и с по-динамична прогресия.
- 03 Стандартните стойности на новата процедура за измерване са по-близки до реалните стойности на потреблението.
- 04 Детайлите предлагат по-голяма степен на прозрачност по отношение на очакваните разходи за гориво.
- 05 Техниката на измерване на WLTP е в процес на постепенно внедряване от 1 септември 2017 г.
МЕТОД ЗА ИЗМЕРВАНЕ WLTP.
Прецизен тестов метод за максимално реалистични стойности на разхода на гориво и СО₂ емисиите.
Методът за измерване WLTP е базиран на събирани по целия свят, реални данни от шофиране, благодарение на което установените стойности са по-близки до реалността. Това означава и дефинирани по нов начин, значително по-строги тестови условия и по-високи скорости, както и значително по-висока продължителност на тестовете (30 вместо 20 минути).
За по-прецизно измерване на СО2 емисиите при този тестов метод се взимат под внимание серийното, както и допълнителното оборудване на автомобила. В резултат на това за всеки тип автомобили се установяват две стойности: най-ниският и най-високият разход на гориво с оглед аеродинамиката, теглото и съпротивлението при търкаляне. Благодарение на метода WLTP можете по-добре да прецените разхода на гориво и емисиите на един автомобил. В случай на конкретна автомобилна конфигурация директно се дава индивидуалната стойност на разхода. Въпреки това и при този тестов метод са възможни отклонения в реалния живот. Независимо от това разходът на гориво във всекидневието и СО2 емисиите се влияят от различните топографски, климатични и индивидуални условия при шофиране. Влияние оказват и ситуацията на пътя, актуалното натоварване на автомобила и ползването на климатичната инсталация. Едно е сигурно: Тестовите условия са по-реалистични от преди, благодарение на което на хартия можете да очаквате по-високи стойности на разхода и СО2 емисиите респективно по-малък пробег при електромобилите. Това обаче не се отразява негативно на реалния разход или пробега. Освен това BMW Group постоянно разработва нови технологии за подобряване на разхода и пробега.
Всички автомобили на BMW Group, които могат да бъдат поръчани в EU28+, са сертифицирани по WLTP.
В Германия обаче законодателят изисква в началото измерените по WLTP стойности да бъдат комуникирани чрез преизчисляване към NEDC. За тази цел Европейската комисия разработи метод за корелация, който е задължителен за всички автомобилни производители.
Целта на тази фаза е опростяване на прехода. Периодът зависи от съответното национално законодателство и е различен в отделните държави.
От септември 2018 година всички автомобилни производители са задължени от закона да тестват по метода WLTP всичките си автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия, Лихтенщайн и Израел (EU28+).
От януари 2021 година във всички държави, които приемат законодателството на ЕС за регистрация на автомобили, всички автомобили трябва да бъдат сертифицирани и комуникирани със стойности по WLTP.
WLTP В СРАВНЕНИЕ С NEDC.
Научете повече за разликите между стария и нов метод за тестване..
Тестов метод | NEDC | WLTP | |
---|---|---|---|
Продължителност на теста | 20 минути. | 30 минути. | |
Тестова отсечка | 11 км | 23,2 км | |
Дял на престоите | 25 % | 13 % | |
Фази на теста | Градско, извънградско, (комбинирано) | Нисък, средно висок, висок, особено висок, (комбиниран); допълнително „City“ за електромобили и автомобили с Plug-in хибридно задвижване | |
Скорост | Средна: 34 км/ч Максимална: 120 км/ч | Средна: 46,6 км/ч Максимална: 131 км/ч | |
Температура при старта | 20–30 °C; студен старт | 14 °C (тествано при 23 °C, коригирано за 14 °C) студен старт | |
Допълнителни оборудвания | Не се взимат под внимание. | Взимат се под внимание всички опционални оборудвания, които оказват влияние върху аеродинамиката, теглото и съротивлението при търкаляне. |
REAL DRIVING EMISSIONS (RDE).
Реалистични измервания на вредните емисии по време на шофиране по пътя.
От средата на май 2016 година RDE измерванията („Real Driving Emissions“) са задължителни за всички автомобилни производители в ЕС, както и в Швейцария, Турция, Норвегия, Лихтенщайн и Израел. При тези RDE тестове вредните емисии, например фините прахови частици и азотните оксиди (NOx) се измерват директно при шофиране по пътя. По този начин се определят средните стойности на емисиите, които могат да бъдат очаквани във всекидневното шофиране. За допълнително понижаване на стойностите на вредните емисии във всекидневието при своите модели BMW Group използва различни технологии за пречистване на отработените газове.
Така например мерките на BMW BluePerformance понижават емисиите на азотни оксиди при дизеловите двигатели. С въвеждането на новото поколение 6-цилиндрови двигатели при дизеловите варианти от 2020 година разположеният близо до двигателя капацитивен катализатор е заменен с още по-мощна SCR система. Благодарение на това значително се подобрява преобразуването на NOx, най-вече при движение в града. В допълнение към това в дъното на автомобила е монтиран втори SCR катализатор, който в зависимост от модела е оборудван със собствено дозиране на AdBlue®.
BMW Group бе първият автомобилен производител, който въведе в серийно производство комбинацията между NOx капацитивен катализатор и SCR система. С налагането на двойното дозиране на AdBlue® BMW отново поставя стандартите при пречистването на отработените газове и понижаването на вредните емисии.
Освен това от 2006 година дизеловите автомобили серийно се оборудват с филтри за фини частици, за да се понижат емисиите на фини прахови частици. И при бензиновите модели постепенно навлизат специални филтри за твърди частици.
От 01.10.2020 година BMW произвежда само EU6d автомобили – тоест цели 3 месеца преди задължителния по закон краен срок 01.01.2021 година. По този начин BMW Group успява да постигне граничните стойности на RDE за Euro-6d, които от януари 2020 година са задължителни за всички нови автомобили. За разлика от Euro 6c нормата за вредни емисии Euro-6d вече поставя изисквания и за максималните стойности на броя на частиците и азотните оксиди при RDE измерванията. Сертифицирането по EU6d гарантира, че автомобилът отговаря на най-строгите актуални максимални стойности в ЕС.
ДВИГАТЕЛИ С ТЕХНОЛОГИЯ BMW TWIN POWER TURBO.
Мощни и ефективни: бензиновите и дизеловите двигатели на BMW.
Иновативните бензинови и дизелови двигатели с технология BMW TwinPower Turbo са сърцето на всяко BMW. Те комбинират най-новите системи за впръскване, напълно променливото управление на мощността и иновативна технология на турбокомпресорите.
BMW TwinPower Turbo бензинови двигатели
Иновативният 3-цилиндров бензинов двигател с изключително спокоен ход, 4-цилиндровият бензинов двигател и многократно отличаваният с наградата „Engine of the Year Award“ BMW TwinPower Turbo редови 6-цилиндров бензинов двигател поставят стандарти. В най-новото си поколение семейството двигатели на BMW EfficientDynamics е още по-икономично, екологично и мощно от предишните поколения.
За да се повиши ефективността и динамиката, този пакет от иновации - крайъгълен камък на стратегията BMW EfficientDynamics - комбинира най-новите технологии за впръскване и напълно променливото управление на клапаните Valvetronic включително двоен VANOS с иновативна технология на турбокомпресорите. Резултатът е особено ефективно задвижване, което по впечатляващ начин доказва признатата компетентност на BMW при разработката на двигатели.
BMW TwinPower Turbo дизелови двигатели
BMW TwinPower Turbo дизеловите двигатели са олицетворение на последователното реализиране на идеята на BMW EfficientDynamics: отлични стойности по отношение на икономичността, мощността и спокойния ход, комбинирани с нисък разход на гориво. Тяхната ефективност и динамика е извън всякакво съмнение. При това BMW TwinPower Turbo 3-цилиндровите дизелови двигатели са идеалните базови моторизации, а иновативните BMW TwinPower Turbo 4-цилиндрови дизелови двигатели и особено мощните BMW TwinPower Turbo редови 6-цилиндрови дизелови двигатели работят особено екологично и с ниско триене. По този начин винаги се гарантира максимална радост от шофирането. Дизеловите двигатели на семейството агрегати BMW EfficientDynamics с олекотена алуминиева конструкция са оборудвани с пълнене с турбокомпресор с променлива геометрия. Оборудвани са с директно впръскване CommonRail от най-ново поколение.
ДИЗЕЛОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ НА BMW: ПРОГРЕСИВНИ И ЕФЕКТИВНИ.
Дизеловият двигател е не само важен от икономическа гледна точка, но и осигурява високоразвито и ефективно задвижване. Благодарение на иновативната технология на инжектиране на AdBlue®, азотните емисии при модерните дизелови автомобили на BMW са сведени до нула. За допълнително намаляване на емисиите на вредни вещества се използват допълнителни процеси за пречистване на отработените газове. Това прави дизеловия двигател ефективна форма на задвижване, особено за шофьори, които редовно пътуват на дълги разстояния. В BMW Group всички видове задвижвания се доразвиват и усъвършенстват паралелно един с друг.
ВАЖНИ ИНФОРМАЦИИ ЗА ДИЗЕЛОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ.
Независимо дали търсите рентабилност или ефективност: има много добри причини да изберете модерните дизелови двигатели. Но често липсват факти и допълнителна информация. Разберете сами и получете тук информативен преглед по темата за дизеловото задвижване и емисиите на вредни вещества.
Дизеловият двигател и околната среда
ЕС и много други държави се задължиха за значително понижаване на парниковия газ СО2 в световен мащаб. Дизеловият двигател играе важна роля при постигането на тази климатична цел, тъй като благодарение на ниския си разход на гориво дизеловите автомобили имат добра СО2 равносметка. Така например един дизелов автомобил, който отговаря на нормата EU 6, изхвърля около 15 процента по-малко СО2 от сравним бензинов модел. Благодарение на това за последните 20 години в Европа дизеловите автомобили са спестили около 1 000 000 000 тона СО2. А благодарение на филтрите за твърди частици, които от 2006 година серийно се монтират при BMW, делът на отделените от двигателите на дизеловите автомобили фини прахови емисии практически е без значение.
Фини прахови частици и филтри за частици
Фин прах се наричат всички твърди частици, разпространени във въздуха. Естествените източници на фин прах са ерозията, въздушния прах, изригванията на вулкани, но и полените. Предизвиканите от човека източници освен автомобилният трафик са въздушният и водният транспорт, както и промишлеността. Около 20 процента от фините прахови частици се дължат на автомобилите, и то по-малко от отработените газове, отколкото от износването на гумите и завихрянията. Благодарение на филтрите за твърди частици, които от 2006 година серийно се монтират от BMW Group, нашите автомобили не изхвърлят почти никакви фини прахови емисии.
Какво точно е СО₂?
Въглеродният двуокис е парников газ, който се образува например при горенето на въглища, дизелово гориво, бензин, природен газ или дърва. В природата той играе важна роля за обмяната на веществата на много животни и растения. В големи количества обаче СО2 допринася значително и за парниковия ефект и за промяната на климата. В ЕС транспортът генерира близо 30 процента от всички СО2 емисии, като 72 процента от тях са от движението по пътищата. Без дизеловите двигатели, които поради по-ниския си разход изхвърлят по-малко СО2 от бензиновите двигатели, стойностите на СО2 щяха да са значително по-високи.
Какво означава NOx?
NOx e общо понятие за азотните оксиди, газообразните оксиди на азота (N). Високите концентрации на NOx натоварват белите дробове и могат да навредят на растенията. Азотни оксиди се образуват при горенето при висока температура на гориво, но и на въглища, нефт, дърва или отпадъци. Между 1990 и 2017 година NOx емисиите от пътното движение са понижени с над 60 процента. През 2017 година делът на пътното движение в цялостните емисии на NOx в ЕС е около 37,5 процента. При редукцията на азотните оксиди BMW залага на многостепенен процес, който днес е всепризнат като особено ефективен. Той включва както намаляване на емисиите в двигателя и рециркулация на отработените газове, така и обработка на отработените газове чрез комбинация от NSC (NОx капацитивен катализатор = Nitrogen Oxide Storage Catalytic Converter) и SCR система (Selective Catalytic Reduction). В комбинация с температурата на газовете и впръскването на AdBlue® SCR катализаторът превръща отровните азотни оксиди в неотровните компоненти вода и азот.
При новия 6-цилиндров дизелов двигател на BMW досегашната много мощна система за обработка на отработените газове, която се състои от NОx капацитивен катализатор, DPF и разположен под дъното на автомобила SCR, е заместена със система с още по-висок функционален капацитет. При него разположената близо до двигателя SCR система (в DPF) е допълнена със SCR система в дъното на автомобила, който осигурява оптимална обработка на NОx в много широк работен диапазон на двигателя. Това е базата за бъдещите норми за вредни емисии.EU норма за вредни емисии
Нормата за вредни емисии EU определя граничните стойности на емисиите в зависимост от вида на автомобила и двигателя. Новите автомобили трябва всяка година да отговорят на все по-строги изисквания към отработените газове, за да бъдат регистрирани. Независимо дали са с дизелов или бензинов двигател: Всички актуални нови автомобили на BMW Group отговарят на нормата за вредни емисии Euro 6. Важната за ЕО одобрението норма за вредни емисии на вашия автомобил е отбелязана в талона.
Екологични зони
За да спазят нормите за вредни емисии в силно натоварените градове на ЕС и подобряване на качеството на въздуха в дългосрочен план, в множество големи градове в Европа са обособени екологични зони с ограничен трафик респективно зони с ниски емисии. В зависимост от държавата в тях може да се навлиза само при определени условия, като например представянето на специални екологични стикери или спазване на определени норми за вредни емисии. Независимо дали са с дизелов или бензинов двигател: Всички актуални нови автомобили на BMW Group отговарят на нормата за вредни емисии Euro 6 и поради това могат да се движат в повечето европейски екологични зони.
Екологичен стикер
Екологичният стикер дава информация за EU нормата за вредни емисии на автомобила. В някои големи европейски градове като например Берлин той е необходим за движение в екологичните зони с намалени емисии. В момента в зависимост от нивата на вредните си емисии автомобилите или не получават никакъв, или червен, жълт или зелен екологичен стикер. Всички актуални нови автомобили на BMW Group отговарят на нормата за вредни емисии Euro 6 и поради това получават зелен екологичен стикер при регистрацията си. Това ви позволява с вашето ново BMW да навлизате в повечето екологични зони в Европа.
FAQ – МЕТОД ЗА ИЗМЕРВАНЕ НА РАЗХОДА И ЕМИСИИТЕ.
Вашите въпроси. Нашите отговори.
Какво е WLTP?
Съкращението WLTP означава „Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure“.
От септември 2018 година това е задължителен по закон за всички нови автомобили нов тестов метод за реалистично измерване на разхода на гориво и СО2 емисиите на автомобила. WLTP замества валидния досега метод NEDC.Какво е цикълът за движение WLTP?
Разходът на гориво и емисиите на един автомобил зависят и от стила на шофиране. Ето защо по целия свят бяха събрани данни от шофирането за процедурата WLTP. Въз основа на тези данни бяха дефинирани 4 представителни фази с различни средни скорости: ниска (low), средно висока (medium), висока (high) и особено висока (extra high). В рамките на тези фази се ускорява, спира и т.н. с различна интензивност, за да се симулират близки до реалността ситуации. Комбинацията между тези фази образува цикъла на движение, който се комуникира от производителите като средна стойност. Тъй като електромобилите и хибридните автомобили се използват предимно в града, техният цикъл на движение е обогатен с пета фаза: City. Той е резултат от средните скорости ниска (low) и средно висока (medium).
Какво означава WLTP за мен?
При въвеждането на метода WLTP данните за разхода и СО2 емисиите ще се доближат до стойностите в реалността. Независимо от това за реалистичните стойности допринася и отчитането на индивидуалните допълнителни оборудвания при тестовия метод WLTP, тъй като те са базирани на вашата лична конфигурация на автомобила. В същото време по-реалистичните данни означават и по-високи стойности на разхода и СО2 емисиите при автомобилите с двигател с вътрешно горене, както и по-ниски стойности на пробега при електромобилите и Plug-in хибридите. В зависимост от националните законодателства това може да доведе и до по-високи СО2 данъци.
Какво е RDE?
Съкращението RDE означава „Real Driving Emissions“. Става дума за нова процедура за измерване на вредните емисии като например азотните оксиди (NOx) и фините прахови частици. Различното е, че измерването се извършва при реалистични условия при пътуване по пътя, а не в лаборатория. За тази цел на ауспуха на тестовият автомобил се монтира т. нар. Portable Emissions Measurement System (накратко PEMS).
Какво е Euro 6?
Euro 6 е актуалната норма за вредни емисии. Тя определя по-ниски максимални стойности за фини прахови частици и емисии на азотни оксиди в сравнение с Euro 5. От септември 2018* е задължителна нормата за вредни емисии Euro 6c, която за разлика от Euro 6b при Euro 6c определя още по-ниски гранични стойности за количествата на частиците и азотните оксиди. За дизеловите автомобили са валидни едни и същи гранични стойности при Euro 6b и 6c. С нормата за вредни емисии Euro 6d-TEMP (от септември 2019*) и Euro 6d (от януари 2021*) граничните стойности за фини прахови частици и азотни оксиди при адаптацията към RDE леко се повишават.
*Важи за нови автомобили. Новите типове автомобили трябва да отговарят на новите норми за вредни емисии една година по-рано.Какво означава Selective Catalytic Reduction (SCR)?
За допълнително понижаване на вредните емисии в отработените газове, в дизеловите двигатели се впръсква течен амоняк, наречен AdBlue®. Чрез Selective Catalytic Reduction (SCR) с AdBlue® азотните оксиди се редуцират до 90 процента. Те се превръщат във водна пара, азот и СО2.
Какво е BluePerformance?
BMW използва технологията BluePerformance за допълнително понижаване на емисиите на азотни оксиди на своите автомобили. Благодарение на тази технология е възможно допълнително оптимизиране на емисиите на дизеловите двигатели. Всички BMW 4-цилиндрови дизелови двигатели в допълнение към дизеловия филтър за твърди частици и NОx капацитивния катализатор се оборудват и със SCR катализатор („Selective Catalytic Reduction“) с впръскване на AdBlue® за значително понижаване на азотните оксиди в отработените газове. С въвеждането на новото поколение 6-цилиндрови двигатели от 2020 година при дизелите разположеният близо до двигателя капацитивен катализатор ще бъде заменен с още по-мощна SCR система. Благодарение на това се подобрява пречистването на NОx, най-вече при шофиране в града. В допълнение към това в дъното на автомобила е разположен втори SCR катализатор, който в зависимост от автомобила разполага със собствено дозиране на AdBlue®.
Какво представлява филтърът за твърди частици?
Филтърът за твърди частици е мярка за намаляване на наличните твърди частици, тоест фин прах, при дизеловите и бензиновите двигатели.
Какво означава WLTP за електромобилите и хибридните автомобили?
Тъй като електромобилите и хибридните автомобили се ползват основно в града, освен четирите фази (ниска, средно висока, висока и особено висока) за тях WLTP предвижда и допълнителна пета фаза - City. Тя комбинира скоростите от фазите, които най-добре отговарят на ситуацията при шофиране в града: ниска и средно висока. По този начин могат да бъдат формулирани по-реалистични стойности за пробега.