Нашият инструмент за управление на Вашето разрешение за използването на бисквитки временно е офлайн. Ето защо може да липсват някои функционалности, изискващи съгласието Ви за използване на бисквитки.
ПРЕГЛЕД НА BMW M МОДЕЛИТЕ.
Комбинацията между техническо съвършенство и висок емоционален спортен дух ще повиши пулса ви. BMW M моделите са истински спортни автомобили. Независимо дали става дума за седан, купе или SAV, благодарение на заимстваните от моторните спортове технологии като М спортните окачвания, двигателите и типичните за М настройки при тези спортни автомобили се постига ултимативната комбинация между лукс и динамика.
BMW X3 M
BMW M5 Sedan
BMW M5 Touring
BMW i4 M50 xDrive Gran Coupé
ПРЕГЛЕД НА ИСТОРИЯТА НА BMW M МОДЕЛИТЕ.
Страст към моторните спортове, ексклузивността и съвършенството - присъединете се към нас, докато пътуваме през близо 50 години автомобили BMW M! Ще ви представим автомобили от легендарното BMW M1, през M3 до актуалното BMW M8, с изключителна мощност и възможност тези модели да бъдат адаптирани прецизно към собствения характер чрез оборудванията на BMW Individual и BMW M Performance Parts.
ПРЕГЛЕД НА ИСТОРИЯТА НА BMW M МОДЕЛИТЕ.
Страст към моторните спортове, ексклузивността и съвършенството - присъединете се към нас, докато пътуваме през близо 50 години автомобили BMW M! Ще ви представим автомобили от легендарното BMW M1, през M3 до актуалното BMW M8, с изключителна мощност и възможност тези модели да бъдат адаптирани прецизно към собствения характер чрез оборудванията на BMW Individual и BMW M Performance Parts.
BMW M1 (E26).
В края на 70-те години на миналия век първият създаден от тогавашното BMW Motorsport GmbH автомобил впечатлява с непреходната си клиновидна форма. Разработено от легендарния дизайнер Джорджо Джуджаро, то е базирано на формите на BMW Turbo, прототип от 1972 година на дългогодишния дизайнер на BMW Пол Брак. Тесните „бъбреци“, прибиращите се фарове и ясните линии съчетават естетика и динамика. Но и мощността е легендарна: до края на 1983 година това е най-бързият германски сериен автомобил. Суперспортният автомобил със средноразположен двигател развива максимална скорост много над 260 км/ч и постави началото на традициите на М автомобилите за обществените пътища.
От 1979 до 1981 година на ръка бяха изработени само 460 екземпляра. Който имаше щастието да шофира такъв автомобил, се впечатляваше от изключителните динамични характеристики, ненадминатата динамика в завоите и високооборотния 3,5-литров двигател.
Производство: 1978 – 1981
Двигател: 3,5 литра (204 кВт, 277 к.с.)[1], 6-цилиндров
Дължина/широчина/височина: 4 359 мм / 1 824 мм / 1 138 мм
BMW СЕРИЯ 1 M КУПЕ (E82).
Въпреки че BMW Серия 1 още от 2004 година впечатлява водачите, които ценят спортния дух и изключителната управляемост в един компактен автомобил, BMW Серия 1 M Купе се предлага едва от 2011 година. двата турбокомпресора повишават мощността на редовия 6-цилиндров бензинов двигател до 250 кВт (340 к.с.), които в съчетание с късото междуосие и по-широката в сравнение с обикновеното BMW Серия 1 осигуряват усещането за изключителна динамика на управлението. До 2012 година са произведени над 6 300 екземпляра. Три години по-късно бе представено BMW M2, което продължи концепцията на сливането на компактен автомобил с най-добрите качества на спортен автомобил.
Производство: 2011 – 2012
Двигател: 3,0 литра (250 кВт, 340 к.с.)[1], 6-цилиндров
Дължина/широчина/височина: 4 380 мм / 1 803 мм / 1 420 мм
BMW M2 (F87, G87).
Като наследник на BMW Серия 1 M Купе от 2015 година BMW M2 продължава линията на динамичните и мощни купета, стартирала с BMW 2002 Turbo и BMW M3 (E30).
Това проличава от характерната, самоуверена визия на автомобила с широко изпъкнали калници и големи въздухозаборници в предната броня. 6-цилиндровият турбодвигател с турбокомпресори впечатлява с пъргавината и мощността си, която опционално се пренася към пътя чрез скоростна кутия с два съединителя. От 2018 година традицията е продължена от BMW M2 Competition с допълнителна мощност от 30 кВт (40 к.с.), която е надхвърлена единствено от лимитираното до 2 200 екземпляра M2 CS (Club Sport), с двигател с мощност 331 кВт (450 к.с.). При всяка от модификациите М окачването осигурява перфектна управляемост, прецизен контрол и много радост от шофирането.
Второто поколение на BMW M2 излиза на пазара през 2022 година, в годината на 50-годишния юбилей на BMW M GmbH – и с неподражаемия си М характер демонстрира чисто усещане от моторните спортове. С експресивния си екстериор с класически Box дизайн, компактните пропорции и изразителната си стойка то обещава чиста радост от шофирането при максимален комфорт. Перфектно съгласуваните компоненти на окачването, дело на М, и мощният BMW M TwinPower Turbo 6-цилиндров бензинов двигател благодарение на изключителната си мощност от 338 кВт (460 к.с.) осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди и максимална скорост от 250 км/ч.
Производство BMW M2: 2015 – до днес, M2 Competition: 2018 – 2020, M2 CS: 2020
Двигатели: 3,0 литра (338 кВт, 460 к.с.)[1], 6-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 580 мм / 1 887 мм / 1 403 мм
BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80).
Първоначално BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) трябваше да бъде версията за обществените пътища на състезателния автомобил, но интересът беше толкова изумителен, че бяха продадени много повече от необходимите за хомологацията Група А 5 000 екземпляра. Още външността подсказва за екстремната динамика с широко изпъкналите си калници, иконичните задни калници до оформената по нов начин задна колона. Под каросерията също е монтирано всичко, което се е наложило в моторните спортове: вътрешно вентилирани дискови спирачки, спортна трансмисия с разположена вляво назад първа предавка, 2,3-литров 4-цилиндров бензинов двигател със 143 кВт (200 к.с.).
И докато състезателната версия печели победа след победа, продажбите на BMW M3 надминават всички очаквания: от автомобила, включително версията кабриолет, са продадени над 18 000 екземпляра. Гамата бе допълнена с модернизираната версия Evolution със 154 кВт (220 к.с.), както и BMW M3 Sport Evolution с работен обем 2,5 литра и 166 кВт (238 к.с.).
Историята на успеха се продължава през 1992 година с второто поколение на BMW M3 (E36). Вече със значително увеличени размери, автомобилът има само незначителни визуални промени спрямо нормалния модел: например аеродинамично оптимизираните М външни огледала. Но промените под предния капак са радикални: редовият 6-цилиндров бензинов двигател с 210 кВт (286 к.с.) с променливи, горно разположени разпределителни валове (система VANOS) позволява спиращо дъха ускорение, а от фейслифта през 1995 година работният обем е увеличен с 200 куб. см, а мощността до 236 кВт (321 к.с.).
През новото хилядолетие в шоурумите се появява третото поколение BMW M3 (E46), а една година по-късно и BMW M3 Кабриолет. Те продължават основната идея на BMW M3 – съчетанието на минимално възможно тегло с максимални динамика на пътя. С 252 кВт (343 к.с.) са възможни динамични характеристики, които отговарят на гените на М. Външно купето и кабриолетът се различават от серийния модел по по-широката следа, хрилете на предните калници и Powerdome на предния капак.
При BMW M3, което се произвежда от 2007 до 2013 година, фурор предизвикват няколко новости: също като при стандартните модели се предлагат три варианта на каросерията – Седан (Е90), Купе (Е92) и Кабриолет (Е93). За пръв път BMW M3 се оборудва с V8 двигател. 4-литровият вариант развива 309 кВт (420 к.с.) и се развърта до 8 300 об/мин – най-високооборотният сериен двигател, монтиран някога на BMW! С опционалния M Driver's Package автомобилът развива максимална скорост от 280 км/ч.
Петото поколение на BMW M3 (F80) от 2014 година отново залага на редовия 6-цилиндров бензинов двигател, който за пръв път при М3 е оборудван с турбокомпресори. Двигателят развива максималният си въртящ момент още при 1 850 об/мин и с това позволява мощни ускорения в почти всяка ситуация. Седанът е единствената форма на каросерията на BMW M3 с мощност 317 кВт (431 к.с.) – Купето и Кабриолетът вече се наричат М4. Разширенията на калниците, М външните огледала и тъмният М покрив от карбон подсказват и отвън, че този автомобил се отличава с изключителна управляемост и динамика на управлението. От 2016 г. се предлага и BMW M3 Competition, неговият двигател развива 331 кВт (450 к.с.), а Адаптивното М окачване е серийно.
През 2018 година в продължение на 3 месеца се произвеждаше BMW M3 CS с увеличена с още 10 к.с. до 338 кВт (460 к.с.) мощност на двигателя.
От 2021 година на пазара се предлага BMW M3 (G80), чиято визия се различава от серийния седан по радикален начин – с голямата, вертикална бъбрековидна решетка. То продължава концепцията на съчетание между спортен дух, динамика и пригодност за всекидневието на предишното BMW M3 - спортният седан с механична 6-степенна скоростна кутия се оборудва с двигател с 353 кВт (480 к.с.), а при BMW M3 Competition двигателят развива 375 кВт (510 к.с.). 8-степенната трансмисия M Steptronic с Drivelogic позволява светкавично бързи превключвания на предавките за максимална динамика на управлението в комбинация с прецизно настроеното М окачване.
През 2022 г. на пазара е въведено BMW M3 Competition M xDrive Туринг (G81). То ще остане в историята като първото M3 с каросерия Туринг и M xDrive и съчетава изключителната мощност на едно BMW M3 с гъвкавостта на Туринг.
BMW M3 Competition M xDrive Туринг (G81) впечатлява с мощния High-Performance M TwinPower Turbo редови 6-цилиндров бензинов двигател с 375 кВт (510 к.с.) и 8-степенната трансмисия M Steptronic с Drivelogic за максимално спортна управляемост при най-висока динамика. Визуално то се отличава с изразителния си дизайн благодарение на широката стойка и окачването с широка следа. Особено голямата бъбрековидна решетка подчертава изключителния му характер.
И при най-новия член на семейството на BMW M3 всичко е насочено към спортния дух и индивидуалността:
През 2023 г. впечатлява новия модел на BMW M3 CS (G80) с изключителна динамика на управлението, задвижване на четирите колела M xDrive и 8-степенна трансмисия M Steptronic Sport с Drivelogic. Армираните с въглеродни нишки пластмаси (CFRP) и интелигентната олекотена конструкция понижават теглото с около 20 кг спрямо BMW M3 Competition с M xDrive. В комбинация с мощността си от 405 кВт (550 к.с.) BMW M3 CS (G80) демонстрира ултимативни възможности за състезателната писта. BMW Лазерните светлини с жълти икони и специфичните за CS дизайнерски елементи в екстериора и интериора подчертават визуално спортния дух на специалния модел.
Производство на BMW M3: от 1986 – до днес
Двигатели: 2,3 – 4,0 литра (143 – 405 кВт, 200 – 550 к.с.)[1], 4-, 6-, 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 346 – 4 795 мм / 1 680 – 1 918 мм / 1 370 – 1 444 мм
BMW M4 (F82, F83, G82, G83).
BMW Серия 4 заменя купето на Серия 3 и е една категорична промяна. Индивидуално оформеният автомобил се отличава значително от BMW Серия 3 – чрез изместената назад пътническа клетка, по-дългия преден капак, късите надвеси. Всичко това осигурява по-експресивно и мощно излъчване. Това важи и за BMW M4 Купе, както и за вариантите M4 Купе Competition (2016 – 2020) с мощност 331 кВт (450 к.с.) и M4 Купе CS с 338 кВт (460 к.с.) през 2017 и 2018 година. Междувременно M4 се предлага и като Купе GTS (2017 – 2018) с мощност 368 кВт (500 к.с.). Свеж полъх на вятъра осигуряват М4 Кабриолет и M4 Competition Кабриолет. Общото между всички модели е 3-литровият 6-цилиндров двигател с битурбо свръхпълнене с турбокомпресори.
Второто поколение, което е значително по-дълго и широко, се отличава с вертикалната, наклонена напред двойна бъбрековидна решетка, която поставя ярки визуални акценти. При М4 3-литровият 6-цилиндров бензинов двигател вече развива 353 кВт (480 к.с.) с механична скоростна кутия респективно 375 кВт (510 к.с.) като BMW M4 Competition с 8-степенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. С опционалния M Driver's Package BMW M4 развива максимална скорост от 290 км/ч. Динамиката и пъргавината се подчертават от прецизния и безкомпромисен дизайн.
Производство на BMW M4: 2014 – до днес
Двигатели: 3,0 литра (317 – 375 кВт, 431 – 510 к.с.)[1], 6-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 671 – 4 794 мм / 1 870 – 1 887 мм / 1 383 – 1 395 мм
BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).
Първото BMW M5 (E28S) през 1985 година визуално почти не се различаваше от серийния седан. Но изработените на ръка автомобили се оборудваха с актуализирания двигател от BMW M1 и развиваха максимална скорост от 250 км/ч. С това бе поставено началото на върховата версия на една от най-един от най-успешните спортни седани, от която бяха произведени над 2 200 екземпляра.
През 1988 година с новия модел на BMW Серия 5 е представено и новото M5 (E34S). В началото то развива 232 кВт (315 к.с.), но през 1992 година двигателите са модернизирани. От работен обем 3,8 литра те вече извличат мощност от 250 кВт (340 к.с.) – като автомобилът е произведен в малка серия от под 900 екземпляра и като М5 Туринг. Благодарение на безупречното усещане при шофиране и високата прецизност при завиване това М5 е уверено и ненадминато във всяка ситуация.
От 1998 до 2003 година BMW M5 (E39S) покорява пътищата с 8-цилиндров двигател с работен обем 5 литра и мощност 294 кВт (400 к.с.). По това време то е образецът за спортен седан – пригоден за всекидневието и за всяка ситуация, като с характеристиките си и динамиката си е предизвикателство за почти всеки спортен автомобил.
Наследникът му (Е60) е въведен на пазара едва през 2005 година, последван през 2007 година от версията Туринг (Е61), която е и последното М5 с такава каросерия. Оборудвано с 10-цилиндров двигател и мощност 373 кВт (507 к.с.), с опционалния M Driver's Package автомобилът развива максимална скорост до 305 км/ч.
През 2011 година BMW M GmbH за пръв път оборудва M5 (F10) с двигател със свръхпълнене с два турбокомпресора. Двигателят развива 412 кВт (560 к.с.) и към този момент е най-мощният модел в гамата на BMW. Две години по-късно е представен и първият модел M5 Competition с леко повишение на мощността до 423 кВт (575 к.с.), през 2014 година 8-цилиндровият двигател на специалният модел “30 Jahre M5” вече развива 441 кВт (600 к.с.). Изключителна е наличността на максималния въртящ момент между 1 500 и 5 750 об/мин – по този начин при почти всяка ситуация е на разположение пълната тяга за ускорение.
Актуалното BMW M5 (F90) остава вярно на традициите от 2017 година и комбинира типичния за М5 спортен дух с комфорта и елегантността на BMW Серия 5 Седан. С познатия от предишното М5 двигател, с новото задвижване на четирите колела M xDrive и 8-степенната трансмисия M Steptronic този автомобил впечатлява с типичните за автомобил на BMW M GmbH мощно ускорение и великолепна динамика на управлението. То е надминато само от представеното през 2018 година BMW M5 Competition, което развива 18 кВт (25 к.с.) по-висока мощност – 460 кВт (625 к.с.). До една година е лимитирано производството на BMW M5 CS (Competition Sport), което благодарение на мощността си от 467 кВт (635 к.с.) ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,0 секунди. Теглото на екстремно спортния седан се понижава от карбоновите елементи, а по желание максималната скорост е ограничена електронно до 305 км/ч.
Производство на BMW M5: 1985 – 1995, 1998 –2003, 2005 – до днес
Двигатели: 3,5 – 5,0 литра (210 – 460 кВт, 286 – 625 к.с.)[1], 6-, 8-, 10-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 620 – 4 966 мм / 1 700 – 1 903 мм / 1 400 – 1 512 мм
BMW M6 (E63, E64, F06, F12, F13).
Предшественикът на М6 се произвежда още от 1984 година - BMW M635CSi. Оборудвано с модернизирания двигател от BMW M1 с 210 кВт. (286 к.с), това разработено от Пол Брак купе е един от най-бързите спортни автомобили, които се предлагат тогава.
През 2005 година, след спирането на производството на BMW Серия 8 (E31), BMW отново въвежда на пазара купе от луксозния клас. То е разработено от Крис Бенгъл и е оборудвано с всичко, типично за едно М купе: изключително мощен 10-цилиндров двигател с 373 кВт (507 к.с.), характерен и самоуверен дизайн, както и регулируемо окачване, което гарантира както комфорт, така и прецизност и динамика на управлението. Това важи както за закритата версия, така и за кабриолета.
Наследникът е представен през 2012 година. Двигателят е с два цилиндъра по-малко, но за сметка на това е значително по-мощен. V8 бензиновият двигател с два турбокомпресора развива 412 кВт (560 к.с.), като M6 Competition 423 кВт (575 к.с.). В средата на 2015 година двигателят на Competition Купе е модернизиран и със 7-степенната скоростна кутия с два съединителя развива 441 кВт (600 к.с.). С опционалния M Driver's Package BMW M6 развива максимална скорост от 305 км/ч. Тези динамични характеристики се постигат и от Купе, Кабриолет и предлаганото от 2013 година Гран Купе.
Производство BMW M6: 2005 – 2018
Двигатели: 4,4 – 5,0 литра (373 – 441 кВт, 507 – 600 к.с.)[1], 8-, 10-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 871 – 4 898 мм / 1 855 – 1 899 мм / 1 372 – 1 377 мм
BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).
M8 Купе за малко да се появи още преди 30 години: в началото на 90-те години на миналия век инженерите на BMW разработиха прототип на BMW M8 с V12 двигател на базата на Е31 Купе.
Но BMW с това име се появява на пазара едва през 2019 година с BMW M8 Competition Купе (F92), Кабриолет (F91) и Гран Купе (F93). Двата турбокомпресора осигуряват на 8-цилиндровия двигател мощност от 460 кВт (625 кВт), които с опционалния M Driver's Package ускоряват автомобила до максимална скорост доста над 300 км/ч.
Но дори и в покой BMW M8 е перфектната комбинация между спортен дух и лукс. Радикалните линии са динамични и въпреки това изключително елегантни. Детайлите като радиаторната решетка в черен хром или гланцирано черните корпуси на външните огледала осигуряват спортен характер. Той допълнително се подчертава и от серийният карбонов покрив. Несравнимата динамика на управлението се осигурява и от Адаптивното М окачване, която се адаптира към съответната ситуация на пътя, както и от BMW M xDrive. Независимо дали купе, кабриолет или Гран Купе с 4 врати – всеки от тези автомобили е изключителен във всяко отношение.
Производство BMW M8 Competition: 2019 – до днес
Двигатели: 4,4 литра (460 кВт, 625 к.с.)[1], 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 867 – 5 098 мм / 1 907 – 1 948 мм / 1 353 – 1 420 мм
BMW X3 M COMPETITION (F97).
От 2019 година за пръв път се предлага и М вариант на BMW X3. С изключително мощния си BMW M TwinPower Turbo 6-цилиндров двигател с два турбокомпресора автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Задвижването на четирите колела M xDrive с активен М диференциал гарантира, че мощността от 353 кВт. (480 к.с) може във всеки момент да достигне до пътя – една вълнуваща комбинация между гените на Х и М. Същото важи и за варианта BMW X3 M Competition с 375 кВт (510 к.с.).
Визията на BMW X3 M също демонстрира неговата мощност. Хоризонталната линия на раменете свързва самоуверената предна част с характерната задна част. Гланцирано черната бъбрековидна решетка и М хрилете отстрани с триизмерни структури още отвън подсказват за висококачествените технологии, които ви очакват в интериора на автомобила: например М спортните седалки с изключителна странична опора или М интериорните лайстни от карбон. Така автомобилът винаги е готов да докаже възможностите си на всякакъв терен.
Производство BMW X3 M: 2019 – до днес
Двигатели: 3,0 литра (353 – 375 кВт, 480 – 510 к.с.)[1], 6-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 726 мм / 1 897 мм / 1 669 мм
BMW X4 M (F98).
С второто поколение на BMW X4 през 2019 година на пазара се въвежда и М модел. При него спортната елегантност на базовия модел е още по-ясна и прецизна: ексклузивните дизайнерски елементи от въздухозаборниците на броните или корпусите на външните огледала подчертават атлетичния характер на този SАV-Coupé-Crossover. Автомобилът споделя техническата си база и двигателите с BMW X3 M: BMW X4 M разполага с 353 кВт (480 к.с.), X4 M Competition с над 375 кВт (510 к.с.) и след фейслифта разгръща забележителния въртящ момент от 650 Нм. С опционалния M Driver's Package автомобилите развива максимална скорост от 280 респ. 285 км/ч. Така BMW X4 M комбинира изключителната динамика с ексклузивност и експресивен темперамент.
Производство BMW X4 M: 2019 – до днес
Двигатели: 3,0 литра (353 – 375 кВт, 480 – 510 к.с.)[1], 6-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 754 мм / 1 927 мм / 1 620 мм
BMW X5 M (E70, F85, F95).
При второто си поколение от 2009 година спортния SUV на BMW е преработен от BMW M GmbH, като резултатът е първото BMW X5 M (E70). 4,4 литровият V8 бензинов двигател с два турбокомпресора, един от най-често използваните М двигатели, при този модел развива 408 кВт (555 к.с.). Освен X6 M това е първият път, когато BMW М се оборудва със задвижването на четирите колела xDrive – естествено с адаптиран М вариант. Визуално сдържаният автомобил предлага класическата за М динамика на управлението.
Същата е характерна и за следващия модел (F85), както и 4,4-литровият битурбо двигател с мощност вече 423 кВт (575 к.с.) и новата 8-степенна М трансмисия. Останалото се осигурява от по-добрата аеродинамика на третото поколение на BMW X5, която тук дискретно е подчертана от типичните за М декоративни елементи като предните въздухозаборници.
Следващото поколение на BMW X5 M (F95) също комбинира майсторски М и Х гените чрез динамика на управлението, както и луксозен интериор и комфорт. 8-цилиндровият бензинов двигател с два турбокомпресора на BMW X5 M развива 441 кВт (600 к.с.), при BMW X5 M Competition - 460 кВт (625 к.с.). С опционалния M Driver's Package този SUV развива максимална скорост от 290 км/ч.
Производство BMW X5 M: 2009 – 2013, 2015 – до днес
Двигатели: 4,4 литра (408 – 460 кВт, 555 – 625 к.с.)[1], 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 854 – 4 948 мм / 1 933 – 2 015 мм / 1 739 – 1 762 мм
BMW X6 M (E71, F86, F96).
От 2008 година BMW X6 (E71) привлича вниманието като първият Crossover между Coupé и SАV на BMW. Една година по-късно всички, които искат най-доброто от двата свята, SАV и спортен автомобил, екстровертно надмощие и изключителна динамика на управлението, са впечатлени от съответния М модел, BMW X6 M. С комбинацията между M xDrive и 4,4-литровия M Twin Turbo 8-цилиндров бензинов двигател с 408 кВт (555 к.с.) този SAV осигурява нечувана пъргавина – независимо от пътната настилка.
От 2015 година се предлага второто поколение на X6 M (F86) с познатия от М5 и X5 M 4,4-литров битурбо двигател с мощност 423 кВт (575 к.с.). С опционалния M Driver's Package автомобилът, който съчетава подобната на купе линия с големи въздухозаборници, развива скорост до 280 км/ч.
При смяната на модела през 2019 година е представено X6 M Competition (F96), която пренася внушителната си мощност от 460 кВт (625 к.с.) до пътя чрез M xDrive с Активен М диференциал и което съчетава преимуществата на задното и двойното задвижване. Специфичните за М акценти допълват ярката визия, например черната предна декоративна решетка или М хрилете с интегрирано лого на М. BMW X6 M комбинира лукса с увереност и екстремен спортен дух – едно изключително съчетание!
Производство BMW X6 M: 2009 – до днес
Двигатели: 4,4 литра (408 – 460 кВт, 555 – 625 к.с.)[1], 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 876 – 4 948 мм / 1 983 – 2 019 мм / 1 684 – 1 695 мм
ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ.
(BMW G09)
Оборудвано с модерна Plug-in хибридна технология, благодарение на новоразработения си V8 двигател BMW XM развива спортните 480 кВт (653 к.с.) и осигурява до 83 км чисто електрически пробег[2] за почти безшумно шофиране с нулеви емисии.
Големите и мощни пропорции визуално демонстрират неговата безкомпромисна независимост отдалеч. С новия, неповторим дизайн на предната част, марката BMW M се налага още повече в луксозния сегмент.
Завладяващата комбинация от комбиниране на елементите на BMW M и BMW X с безкомпромисния стремеж към лукса, за да се създаде нещо напълно ново, е последователно продължена и в интериора на BMW XM. Предната част е ориентирана към динамиката. В типичния за BMW M стил всичко е фокусирано към водача. Новата комбинация от индикатори на BMW Curved Display прехвърля мост между традиционната ориентация към водача и съвременната дигитализация.
Максималната ориентация към водача в предната част контрастира с уютната и луксозна Lounge атмосфера отзад. Там пътниците са посрещнати от място за уединение с Celebrity характер с най-висококачествени материали, изразителни повърхности и експресивни детайли. Визуалният акцент в задната част е покривът с триизмерна призматична структура. Заедно с вътрешното осветление, този елемент впечатляващо подчертава взаимодействието между прогресивния лукс и комфорта.
Производство: от края на 2022 година
Двигатели: двигател с вътрешно горене 4,4 литра (230-430 кВт, 313-585 к.с.),6-и 8-цилиндров + електромотор (145 кВт, 197 к.с.)[3][4][5], системна мощност 350-550 кВт (475-748 к.с.)[1][3][4][5][6]
Дължина/широчина/височина: 5 110 мм /2 005 мм / 1 755 мм
Разход на гориво и СО₂ емисии
BMW M2 Купе:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7]: 10,2–9,6
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7]: 231–218
BMW M3 Седан:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7]: 10,4–9,8
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7]: 234–223
BMW M3 Туринг:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7]: 10,4–10,1
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7]: 235–229
BMW M4 Купе:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7]: 10,1–9,9
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7]: 230–226
BMW M4 Кабриолет:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7]: 10,2
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7]: 233–231
BMW M5:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7]: –[3]
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7]: –[3]
BMW M8 Купе:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7]: 11,4–11,0
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7]: 260–251
BMW M8 Кабриолет:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7]: 11,6–11,2
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7]: 264–255
BMW M8 Гран Купе:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7]: 11,6–11,2
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7]: 265–256
BMW X3 M:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7]: 11,0–10,6
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7]: 250–241
BMW X4 M:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7]: 10,8–10,5
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7]: 247–238
BMW X5 M:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7]: 13,1–12,9
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7]: 295–291
BMW X6 M:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7]: 12,9–12,7
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7]: 292–288
BMW XM[3]:
Среден разход на гориво в л/100 км[1][7][8]: –[3]
СО₂ емисии в г/км (комбинирани)[1][7][8]: 45–35
Разход на електроенергия в кВтч/100 км (комбиниран)[1][7][8]: 33,6–32,5
Електрически пробег в км[1][2][7]: 76–84
BMW i7 M70 xDrive:
Разход на електроенергия в кВтч/100 км (комбиниран)[7]: 23,7–20,8
Електрически пробег в км[2]: 490–559
Разход на гориво и СО₂ емисии
BMW M2 Купе**:
Среден разход на гориво WLTP в л/100 км: 10,2–9,6
CO2 емисии (комбинирани) WLTP в г/км: 231–218
BMW M3:
Среден разход на гориво в л/100 км: 10,2–9,8
СО2 емисии в г/км (комбинирани): 231–223
BMW M4:
Среден разход на гориво в л/100 км: 10,1–10,0
СО2 емисии в г/км (комбинирани): 229–226
BMW M5:
Среден разход на гориво в л/100 км: 11,3–11,1
СО2 емисии в г/км (комбинирани): 259–253
BMW M8 Купе:
Среден разход на гориво в л/100 км: 11,4–11,0
СО2 емисии в г/км (комбинирани): 260–251
BMW M8 Кабриолет:
Среден разход на гориво в л/100 км: 11,6–11,2
СО2 емисии в г/км (комбинирани): 264–255
BMW M8 Гран Купе:
Среден разход на гориво в л/100 км: 11,6–11,2
СО2 емисии в г/км (комбинирани): 264–156
BMW X3 M:
Среден разход на гориво в л/100 км: 11,0–10,6
СО2 емисии в г/км (комбинирани): 251–241
BMW X4 M:
Среден разход на гориво в л/100 км: 10,9–10,5
СО2 емисии в г/км (комбинирани): 248–238
BMW X5 M:
Среден разход на гориво в л/100 км: 13,6–13,3
СО2 емисии в г/км (комбинирани): 308–303
BMW X6 M:
Среден разход на гориво в л/100 км: 13,3–13,1
СО2 емисии в г/км (комбинирани): 305–299BMW XM*,**:
Среден разход на гориво в л/100 км: 1,6–1,5
CO2 емисии в г/км (комбинирани): 36–33
Среден разход на електроенергия WLTP в кВтч/100 км: 30,1–28,9* При температури под 0 градуса Целзий чисто електрическото задвижване на този Plug-in хибрид е налично едва след няколко километра, когато батерията се загрее до работна температура.
** Предварителни данни.
Официалните данни за разхода на гориво и СО2 емисиите са измерени в съответствие с тестовия цикъл VO (EU) 715/2007 във версията, валидна за този модел. WLTP данните отчитат диапазона при всички възможни допълнителни оборудвания. За сертифицираните след 01.01.2021 година автомобили официалните данни са налични само според WLTP. Повече информация за методиките WLTP и NEDC може да намерите на www.bmw.de/wltp.
Повече информация за официалния разход на гориво и специфичните СО2 емисии на нови автомобили можете да получите от брошура, разпространявана безплатно от дилърите на BMW.