ПРЕГЛЕД НА BMW СЕРИЯ 8.

В края на 80-те години на миналия век експертите бяха изненадани от наследника на BMW Серия 6 (E24): купето вече се наричаше BMW Серия 8, беше значително по-голямо, с напълно нови форми на каросерията и с най-модерната техника. BMW Серия 8 Купе съчетава технологичния напредък, максималната динамика на управлението и мощността с ексклузивните амбиции на луксозен автомобил от високия клас.

 

След близо 20 години актуалното поколение следва същия принцип: напълно новият дизайн с революционен език на формите среща най-модерното поколение двигатели – включително и най-мощният двигател, монтиран някога в сериен автомобил на BMW. Прецизната, ненадмината динамика се демонстрира от управлението, контролът и мощността. Естетиката, комфортът и мощността, изразени в три варианта на каросерията – Купе, Кабриолет и Гран Купе.

Прочети повече

5 ХАРАКТЕРИСТИКИ НА BMW СЕРИЯ 8.

  • 01 Безкомпромисна динамика на управлението
  • 02 Дизайн, съчетаващ стил и съвършенство
  • 03 Ексклузивни материали, изключителни лакови покрития: всяко BMW Серия 8 е индивидуално
  • 04 Убедителни автомобилни концепции: BMW Серия 8 Купе, BMW Серия 8 Кабриолет или BMW Серия 8 Гран Купе
  • 05 Луксът на прогреса: винаги на последното ниво по отношение на сигурността и асистиращите системи
BMW Серия 8 Купе (G15) три четвърти изглед отпред BMW Серия 8 Купе Кабриолет (G14) три четвърти изглед отпред BMW Серия 8 Гран Купе(G16) 7/8 изглед отстрани, всички в покой

ПРЕГЛЕД НА ИСТОРИЯТА НА BMW СЕРИЯ 8.

Насладете се на историята на моделите на BMW Серия 8 и се запознайте с актуалните купета – както и с произхода на тези елегантни, мощни луксозни спортни автомобили.

Прочети повече

ПРЕГЛЕД НА ИСТОРИЯТА НА BMW СЕРИЯ 8.

ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 8.

BMW Серия 8 Купе (E31) 7/8 изглед отпред в движение

(E31)

С представянето си на IAA 1989 наследникът на BMW Серия 6 (E24) прави толкова силно впечатление, че още преди доставката на първия екземпляр на BMW 850i вече са направени предварителни поръчки за 5 000 екземпляра. Клиновидната каросерия с дълъг преден капак и високата задна част са създадени от Клаус Капица и с ниската си предна част напомнят на BMW M1. Плавните, изключително елегантни линии обещават динамика, която се гарантира в излишък от V12 двигателя с работен обем 5 литра и мощност от 220 кВт (300 к.с.). Техническите новости също превръщат този автомобил в най-модерният, който е произвеждан от BMW в края на 80-те години на миналия век. Те включват завиващи задни колела, както и новаторски асистиращи системи като системата за стабилност DSC, зависимото от скоростта сервоуправление или предлаганият за BMW 850i електронен контрол на амортисьорите EDC. Серия 8 е и първото BMW, чиито коефициент на въздушно съпротивление е под 0,3 и който се оборудва с Multiplex система за свързаност между различните управляващи блокове. 

 

През 1992 година е представена още по-мощната версия 850CSi с двигател с работен обем 5,6 литра и мощност 280 кВт (380 к.с.). Една година по-късно гамата от двигатели е допълнена с 4-литровия V8 двигател с мощност 210 кВт (286 к.с.). От 1994 година се предлага още една версия на V12 агрегата с работен обем 5,4 литра, която при BMW 850Ci развива мощност от 240 кВт (326 к.с.). От 1995 година и BMW 840 се предлага във вариант Ci. Така BMW комбинира най-доброто при технологиите, аеродинамиката и дизайна. Авангардната елегантност и ексклузивния лукс са съчетани с ненадмината динамика – качества, които са доразвити от BMW Серия 8 (G14, G15, G16) от 2018 година. До края на производството през 1999 година са произведени над 30 000 екземпляра на луксозното купе. 

 

Производство: 1989–1999 година
Двигатели: 4,0–5,6 литра (160–280 кВт, 218–380 к.с.), 8- и 12-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 780 мм/1 885 мм/1 340 мм

ВТОРОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 8.

BMW Серия 8 Купе (G15) три четвърти изглед отпред в покой

(G15)

Наследникът на BMW Серия 6 (F13) е перфектната комбинация между най-високо качество и максимална динамика. Амбициите на луксозното спортно купе проличават още от уникалния дизайн: тесните фарове с опционални лазерни светлини подчертават ниския, приближен до пътя силует, който демонстрира една нова форма на естетиката. Ясните линии, мускулестите рамене и ниската линия на покрива съчетават характера на спортен автомобил с амбициите на луксозния клас на BMW.

Интериорът впечатлява с прогресивния език на формите, при който всичко е насочено в една посока: напред. Луксозните материали в интериора, например лайстните от фино дърво и кожените тапицерии BMW Individual, изпълняват обещанието за едно изключително усещане при докосване. Благодарение на разнообразните възможности за комбиниране на уникалните лакови покрития се гарантира максимална индивидуалност. 

Дигиталният кокпит на спортен автомобил освен това осигурява надежден контрол на мощността на автомобила: едно BMW Серия 8 е олицетворение на това как иновативните технологии за сигурност и асистиращите системи са на най-последното ниво. 

Безкомпромисната динамика на управлението е заимствана директно от моторните спортове, също като системата за задвижване на четирите колела xDrive, М Спортния диференциал и електромеханичната стабилизация срещу наклоняване. В комбинация с типичните високоефективни и мощни двигатели BMW Серия 8 осигурява максимална динамика – при M850i xDrive с мощност до 390 кВт (530 к.с.) от 8-цилиндровия двигател с двойно свръхпълнене с турбокомпресори.

Производство: 2018 – до днес
Двигатели: 3,0–4,4 литра (245–390 кВт, 333–530 к.с.), 6- и 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 851 мм / 1 902 мм / 1 346 мм

BMW Серия 8 Кабриолет (G14) три четвърти изглед отстрани в покой

(G14)

Предлаганото от 2019 година BMW Серия 8 Кабриолет осигурява неподражаемо изживяване под открито небе. Снишаващият се назад като при купе текстилен покрив се отваря за 15 секунди, ветробранът осигурява спокойно изживяване при шофиране. Благодарение на високата си мощност BMW M850i xDrive Кабриолет ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди. Прецизно настроеното окачване с активно завиващи задни колела приканва към динамично шофиране по завои.

Самоувереният дизайн на автомобила с издължен силует и мощна задна част е олицетворение на спиращ дъха, страстен спортен дух.

Интериорът, една перфектна симбиоза между лукс и ориентация към мощността, е изработен от подбрани материали като опционалната кожена тапицерия “Merino” с контрастни шевове. Друг акцент са опционалните кристални апликации “CraftedClarity”. Изработените на ръка стъклени елементи на селектора на трансмисията, контролера на iDrive и бутона Старт/Стоп видимо и осезаемо облагородяват интериора.

Независимо дали като BMW M850i xDrive Кабриолет с BMW TwinPower Turbo 8-цилиндров двигател или с другите варианти на оборудването с 6-цилиндров двигател: BMW Серия 8 Кабриолет винаги е едно изключително, ексклузивно изживяване.

Производство: 2019–до днес
Двигатели: 3,0–4,4 литра (245–390 кВт, 333–530 к.с.), 6- и 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 851 мм / 1 902 мм / 1 345 мм

BMW Серия 8 Гран Купе (G16) три четвърти изглед отзад в движение

(G16)

От 2019 година BMW Серия 8 Гран Купе с 4 врати съчетава екстравагантния лукс и изключителните динамични характеристики на BMW Серия 8 Купе с впечатляващо предлагане на място: дългото междуосие и леко повдигнатата линия на покрива гарантират разточително място над главите и за краката. Панорамният стъклен покрив пропуска много светлина, а по желание и много свеж въздух в автомобила чрез функцията за плъзгане и повдигане. Освен това той осигурява и цялостна стъклена визия, от предното до задното стъкло. 

 

В интериора първокласната изработка и най-фината кожа, която по желание е шита на ръка, отговаря на най-високите изисквания към усещанията при допир. Интериорът може да бъде индивидуализиран до най-дребните детайли, също както и BMW Live Cockpit Professional, който включва арматурно табло с висока разделителна способност, контролен дисплей на средната конзола и BMW Head-Up дисплей. Той може да се управлява чрез докосване, с контролера на iDrive, с жестове и чрез гласови команди.

 

Външността на луксозното спортно купе прави революция в своя клас чрез атлетичната си предна част, плавния силует и ярката задна част. Моделираната игра на повърхностите отстрани разгръща силата на изключителните лакови покрития със специални блестящи и преливащи ефекти. 

 

Мощните Twin Power Turbo бензинови двигатели и битурбо Common-Rail дизеловият двигател осигуряват на BMW Серия 8 Гран Купе уникална пъргавина и динамика на управлението,  с които този автомобил се издига на върха в своя клас. За това допринасят и ниският център на тежестта и високата стабилност на каросерията срещу усукване.

 

Това превръща BMW Серия 8 Гран Купе в гарант за самоуверено излъчване в града, на магистралата и по осеяните със завои междуградски пътища. И в перфектния партньор при дълги пътувания. 

Производство: 2019–до днес
Двигатели: 3,0–4,4 литра (245–390 кВт, 333–530 к.с.), 6- и 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 5 082 мм / 1 932 мм / 1 407 мм

BMW Серия 8 Купе (G15) три четвърти изглед отпред в покой

BMW СЕРИЯ 8 КУПЕ.

BMW Серия 8 Гран Купе (G16) три четвърти изглед отзад в движение

BMW СЕРИЯ 8 ГРАН КУПЕ.

BMW M8 Купе(F92) три четвърти изглед отзад в покой с модел

BMW СЕРИЯ 8 КУПЕ M АВТОМОБИЛИ.

BMW M8 Гран Купе (F93) три четвърти изглед отстрани в покой с модел

BMW СЕРИЯ 8 ГРАН КУПЕ M АВТОМОБИЛИ.

BMW Серия 8 Кабриолет (G14) три четвърти изглед отстрани в покой

BMW 8 SERIES CONVERTIBLE.

BMW M8 Кабриолет (F91) три четвърти изглед отстрани в покой

BMW СЕРИЯ 8 КАБРИОЛЕТ M АВТОМОБИЛИ.

Разход на гориво и СО₂ емисии.

BMW Серия 8 Купе:
Среден разход на гориво в л/100 км: 10,8–6,5
СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 245–170

BMW Серия 8 Купе M Автомобил:
Среден разход на гориво в л/100 км: 11,4–11,0
СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 260–251

BMW Серия 8 Кабриолет:
Среден разход на гориво в л/100 км: 11,0–6,7
СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 249–175

BMW Серия 8 Кабриолет M Автомобил:
Среден разход на гориво в л/100 км: 11,6–11,2
СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 264–255

BMW Серия 8 Гран Купе:
Среден разход на гориво в л/100 км: 11,0–6,7
СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 251–174

BMW Серия 8 Гран Купе M Автомобил:
Среден разход на гориво в л/100 км: 11,6–11,2
СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 265–256

Официалните данни за разхода на гориво, СО₂ емисиите, разхода на електроенергия и електрическия пробег са измерени в съответствие с тестовия цикъл VO (EU) 715/2007 във версията, валидна за този модел. WLTP данните отчитат диапазона при всички възможни допълнителни оборудвания (в случая за германския пазар). За сертифицираните след 01.01.2021 година автомобили официалните данни са налични само според WLTP. В допълнение, съгласно регламент на ЕС 2022/195, стойностите на NEDC вече отпадат в сертификатите за съответствие на ЕО от 1 януари 2023 г.

Повече информация за методиките NEDC и WLTP може да намерите наwww.bmw.de/wltp

Повече информация за официалния разход на гориво и официалните специфични СО₂ емисии можете да намерите в брошура, която се разпространява безплатно от дилърите на BMW.

Прочети повече

РАЗХОД НА ГОРИВО И СО₂ ЕМИСИИ.

  • BMW Серия 8 Купе:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 10,8–6,2
    СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 247–163

    BMW M8 Купе:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 11,4–11,0
    СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 260–251

    BMW Серия 8 Кабриолет:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 10,9–6,4
    СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 248–168

    BMW M8 Кабриолет:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 11,6–11,2
    СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 264–255

    BMW Серия 8 Гран Купе:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 11,0–6,4
    СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 252–167

    BMW M8 Гран Купе:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 11,6–11,2
    СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 264–256

    Официалните данни за разхода на гориво, СО₂ емисиите, разхода на електроенергия и електрическия пробег са измерени в съответствие с тестовия цикъл VO (EU) 715/2007 във версията, валидна за този модел. WLTP данните отчитат диапазона при всички възможни допълнителни оборудвания. За сертифицираните след 01.01.2021 година автомобили официалните данни са налични само според WLTP. Повече информация за методиките WLTP и NEDC може да намерите на www.bmw.de/wltp.