BMW i7 xDrive60[1]: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км: 19,6 - 18,5; Електрически пробег, WLTP в км: 589–624
АКТУАЛНОТО BMW СЕРИЯ 7.
Уникалността на BMW Серия 7 се осигурява от безкомпромисната комбинация между спортен дух, динамика на управлението, лукс и комфорт. С тези луксозни автомобили BMW защитава лидерската си позиция в сегмента на луксозните лимузини в продължение на много десетилетия. Насладете се на ненадминатата увереност, ексклузивните материали и стилния дизайн.
- 485 (659) кВт (к.с.)
- 0–100 км/ч за 3.7 сек
BMW i7 M70 xDrive.
BMW i7 M70 xDrive[1] : Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км: 23,7 – 20,8; Електрически пробег, WLTP в км: 490–559
- до 400 (544) кВт (к.с.)
- 0–100 км/ч за 4.7 сек
BMW i7.
- 390 (530) кВт (к.с.)
- 0–100 км/ч за 4.7 сек
BMW X7 M60i xDrive.
BMW X7 M60i xDrive[1] : Среден разход на гориво, WLTP в л/100 км: 12,9-12,1; CO₂ емисии в г/км (комбинирани), WLTP: 292–273
- до 280 (381) кВт (к.с.)
- 0–100 км/ч за 5.8 сек
BMW X7.
- 420 (571) кВт (к.с.)
- 0–100 км/ч за 4.3 сек
BMW M760e xDrive.
BMW M760e xDrive[1] [2] [3] [4] : Среден разход на гориво, WLTP в л/100 км: 1,4-1,1; CO₂ емисии в г/км (комбинирани), WLTP: 31 – 25; Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км: 25,9 – 23,4; Електрически пробег, WLTP в км: 71–78
- 220 (299) кВт (к.с.)
- 0–100 км/ч за 5.8 сек
BMW 740d xDrive.
BMW 740d xDrive[5] : Среден разход на гориво, WLTP в л/100 км: 6,8-6,1; CO₂ емисии в г/км (комбинирани), WLTP: 178–160
- 360 (489) кВт (к.с.)
- 0–100 км/ч за 4.8 сек
BMW 750e xDrive.
BMW 760e xDrive[1] [3] [4] [6] : Среден разход на гориво, WLTP в л/100 км: 1,4-1,0; CO₂ емисии в г/км (комбинирани), WLTP: 31 – 23; Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км: 26,1 – 23,4; Електрически пробег, WLTP в км: 72–80
ДРУГИ ТЕМИ.
BMW ЕЛЕКТРИЧЕСКА МОБИЛНОСТ.
BMW ФИНАНСОВИ УСЛУГИ.
ПРЕГЛЕД НА BMW СЕРИЯ 7.
BMW Серия 7 представлява технологична иновация в премиум сегмента още от първото си поколение. Това е автомобил, който определя стандарта за комфорт при пътуване, динамика на шофиране и безопасност с всяка своя итерация. Дори първото BMW Серия 7 се предлага с автоматичен климатик, контрол на скоростта и антиблокираща спирачна система. Като истински пионер, BMW Серия 7 въвежда дори функции като ксенонови светлини и навигационна система като стандартно оборудване. Оптимизирани за производителност, двигателите на BMW Серия 7 са убедителни във всеки аспект, за да може луксозният седан да гарантира присъствие, което се запомня.
ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ (BMW E23).
1977 бе годината на раждането на BMW Серия 7. Един автомобил, който олицетворява динамичен спортен дух, най-модерна техника и елегантен лукс на най-високо ниво. Наследникът на моделното семейство BMW E3 се оборудва с 6-цилиндрови двигатели. Във всяко ниво на мощността си впечатляват с несравнимо спокойния си ход и динамика и превръщат автомобилите в най-спортните седани от високия клас. Дизайнът на каросерията е базиран на проектите на Пол Брак. Снишаващи се предна и задна части, както и ниската средна линия допълнително подчертават спортния дух на луксозната лимузина.
Още от 1978 година се предлагаха модерни оборудвания като електронна автоматична климатична инсталация и контрол на скоростта. От 1979 година и антиблокираща система (ABS) и дигитална електроника на двигателя. През същата година всички двигатели получиха и електронно впръскване на бензина.
През 1980 година бе представен и върховият модел: BMW 745i. Той развиваше 185 кВт (252 к.с.) и максимална скорост 227 км/ч. При модернизацията през 1982 година предната част стана още по-динамична. На BMW Серия 7 вече се монтираше 4-степенна автоматична трансмисия и усъвършенствано окачване. За 9 години заводите произведоха над 270 000 екземпляра от изключително успешното моделно семейство. Те продължиха победния ход на модерните седани от висок клас на BMW.
Производство: 1977–1986
Двигатели: 2,5 – 3,4 литра (110 – 185 кВт, 150 – 252 к.с.), 6-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 860 мм/1 800 мм/1 430 мм
ВТОРОТО ПОКОЛЕНИЕ (BMW E32).
Дизайнът на второто поколение на BMW Серия 7 бе създаден под ръководството на Клаус Луте. Той се отличаваше с хармонични линии и динамични, самоуверени стилови елементи. Такива са например широката бъбрековидна решетка отпред или внушителната задна част с L-образни задни светлини. BMW Серия 7 вече серийно се оборудваше с ABS. Опционално се предлагаше Park Distance Control и двойно остъкляване, което осигуряваше значително понижаване на нивото на шума и не позволяваше изпотяване на прозорците.
От 1987 година лимузината от висок клас вече се предлагаше с 5-литров V12 двигател. С мощността си от 220 кВт (300 к.с.). двигателят бе първият от този тип в германското автомобилостроене след 1945 година. BMW Серия 7 вече се предлагаше и като дълга версия за максимален комфорт на задната седалка. От 1989 година новата линия на оборудването High-Line издигна лукса до едно ново ниво с ексклузивни детайли като бордови хладилник и дори автомобилен телефон.
За пръв път при сериен автомобил от 1991 година като опция се предлагаха ксенонови светлини. През 1992 година моделът бе сериозно обновен, палитрата от двигатели бе допълнена с два V8 двигателя с работен обем 3 и 4 литра. До 1994 година бяха произведени около 310 000 екземпляра.
Производство: 1986–1994
Двигатели: 3,0 – 5,0 литра (135 – 220 кВт, 184 – 300 к.с.) 6-, 8- и 12-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 910 – 5 024 мм/1 845 мм/1 400 – 1 411 мм
ТРЕТОТО ПОКОЛЕНИЕ (BMW E38).
Новото поколение на BMW Серия 7 бе въведено на пазара през 1994 година. То впечатляваше с технически иновации и бе първият европейски автомобил, която се предлагаше с навигационна система. От 1996 година страничните въздушни възглавници за водача и пътника до него станаха част от серийното оборудване, въздушните възглавници за главите предпазват пътниците от 1997 година. Дизайнът е по-широк и спортен, но и по-елегантен.
Това е първото BMW Серия 7, което се предлага с дизелов двигател, 6-цилиндровият агрегат с технология Common-Rail развива 135 кВт (184 к.с.). От 1996 година гамата е допълнена с 6-цилиндров дизелов двигател с работен обем 2,5 литра и мощност 105 кВт (143 к.с.). От 1999 година за лимузината от висок клас се предлага и V8 дизелов двигател с мощност 180 кВт (245 к.с.), с което се поставя поредният рекорд. Този автомобил е най-мощният дизелов автомобил на света.
Най-мощният модел е BMW 750i/750iL. С 12-цилиндров двигател с работен обем 5,4 литра и мощност 240 кВт (326 к.с.). След модернизацията на модела през 1998 година дизайнът впечатлява с по-динамични фарове и задни светлини. Както и оформени по нов начин странични прагове и малко по-широка бъбрековидна решетка. Модернизирана е и палитрата от двигатели, агрегатите вече са по-ефективни и в същото време по-мощни. От 2000 година BMW Серия 7 приютява и една нова технология на двигателите: BMW 750hL се произвежда в малка серия и работи на водород. Освен обичайната дълга версия под името L7 са произведени и около 900 автомобила. Те са по-дълги с 39 сантиметра от базовия вариант. Общо са произведени 327 000 екземпляра от този модел на BMW Серия 7.
Производство: 1994–2001
Двигатели: 2,5 – 5,4 литра (105 – 240 кВт, 143 – 326 к.с.) 6-, 8- и 12-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 984 – 5 374 мм/1 862 мм/1 425 – 1 435 мм
ЧЕТВЪРТОТО ПОКОЛЕНИЕ (BMW E65, E67 и E68).
BMW Серия 7 (E65) бе представено през 2001 година като изцяло нов автомобил. Дизайн бе дело на екипа на Крис Бенгъл. Тук оформените по напълно нов начин фарове бяха съчетани с характерен, отделен капак на багажника. В интериора системата iDrive осигурява на водача една непозната досега концепция за управление. Броят на елементите за управление е намален. Вместо това около 700 функции на всеобхватните и разнообразни системи на автомобила се управляват с един-единствен бутон. Който може да се върти и да се плъзга и натиска в 8 направления. Бордовият компютър ползва информация от интернет. Световна премиера празнува и 6-степенната автоматична трансмисия със селектор на волана. Най-мощната модификация с 12-цилиндров двигател с работен обем 6 литра вече развива 327 кВт (445 к.с.).
От 2003 година BMW Серия 7 се предлага с адаптивни светлини за завой. 2 години по-късно моделът е модернизиран основно. Визуално задната част става по-широка, бъбрековидната решетка става по-голяма. Биксеноновите фарове, с много по-динамичен дизайн, вече са серийни Системата iDrive е подобрена и се управлява по-ефективно. От същата година се предлагат и асистент за дългите светлини, както и асистент за нощно виждане BMW Night Vision, които повишават сигурността при тъмнина.
Зад различните обозначения на модела се крият средните варианти на автомобила: Седанът (Е66), дългата версия с удължено с 14 сантиметра междуосие (Е66), бронираната версия (Е67) и версията с водородно задвижване (Е68).
Производство: 2001–2008
Двигатели: 3,0 – 6,0 литра (160 – 327 кВт, 218 – 445 к.с.) 6-, 8- и 12-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 5 039 – 5 179 мм/1 902 мм/ 1 491 мм
ПЕТОТО ПОКОЛЕНИЕ (F01, F02).
Уверена динамика на управлението. Изключително присъствие. Изключителен комфорт при дълги пътувания. При своето представяне в Мюнхен BMW Серия 7 дефинира един нов стандарт за тези качества. Дизайнът е елегантен и спортен. Благодарение на дългия преден капак, ниската линия на покрива и динамичните пропорции. Хромирана линия преминава през цялата задна част. В комбинация със задните светлини тя подчертава широчината на автомобила.
В интериора впечатляват ексклузивните материали с изключително качество на изработката, както и множество модерни асистиращи системи. Като се започне от активния контрол на скоростта, през асистента за поддържане на лентата до BMW Head Up дисплея. Допълнителна сигурност осигуряват камерите, които например показват зоната отзад или дори позволяват Surround View. Тази функция показва изображение на автомобила от „птичи поглед“ и по този начин гарантира оптимален обзор.
Дизеловите и бензиновите двигатели осигуряват спортна динамика. Сред тях и V12 двигателят на BMW 760i с двойно свръхпълнене с турбокомпресори с мощност 400 кВт (544 к.с.). За пръв път BMW Серия 7 се предлага и с хибридно задвижване. За типичната за BMW динамика на управлението допринасят и опционалното задвижване на четирите колела, стабилизацията срещу наклоняване Adaptive Drive и електронния контрол на амортисьорите (EDC). Те осигуряват сигурно и прецизно шофиране.
При модернизацията на модела през 2012 година е въведен нов централен дисплей с 3D визия, обновени асистиращи системи като например LED асистент за дългите светлини и модернизирани, по-ефективни двигатели.
Производство: 2008–2015
Двигатели: 3,0 – 6,0 литра (180 – 400 кВт, 245 – 544 к.с.) 6-, 8- и 12-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 5 072 – 5 212 мм/1 902 мм/ 1 479 мм
ШЕСТОТО ПОКОЛЕНИЕ (G11, G12).
Произвежданото от 2015 година BMW Серия 7 (G11) съчетава ненадминатата динамика и прецизност с изключително присъствие и ексклузивен лукс. Това се вижда веднага от изисканите, преливащи лакови покрития. Както и по яркия дизайн на задната част. Ниските LED светлини, които от 2019 г. са свързани с тясна светлинна лента. Те осигуряват самоуверено излъчване, което се подчертава от разположените силно встрани ауспухови накрайници с трапецовидни контури. Каросерията е от комбинация между CRFP (армирана с въглеродни нишки пластмаса), стомана и алуминий. Това значително понижава теглото. Дългата версия (G12) може да бъде оборудвана с панорамен покрив, който осигурява много въздух благодарение на функцията си за плъзгане и повдигане. Като Sky Lounge той демонстрира и цветни графики. Те са в хармония със светлинните акценти на средните колони. При доближаване BMW Серия 7 поздравява водача с “Welcome & Goodbye” светлинни графики.
Интериорът изглежда особено индивидуален с ексклузивните, висококачествено изработени материали. Например с коженото оборудване Nappa с шевове “Cognac” или интериорните лайстни, както и тавана. Развлекателната система за задните места е оборудвана с HD тъч дисплеи. При варианта Executive Lounge пътниците отзад се наслаждават на най-висок комфорт на седене благодарение на удобните кресла. Те са оборудвани с масажна функция с разнообразни настройки. От страната на пътника до водача се наслаждавате на перфектен обзор, опората за краката е монтирана на седалката до водача.
Благодарение на интегрираната SIM карта BMW Personal Assistant има неограничен мобилен достъп до приложения и сервизи. Например винаги актуалната Connected Navigation и възможността за Remote Software Upgrade. BMW Connected позволява пълната свързаност между смартфона и автомобила. Частично автоматизираното паркиране осигурява на водача контрол над автомобила, без да се намира в него. BMW Серия 7 може да излиза самостоятелно от напречни паркоместа или гаражи под надзора на водача.
Дизайнът при обновяването на модела през 2019 година подчертава широчината и присъствието на луксозната лимузина. Тя получи нова, значително по-голяма радиаторна решетка и адаптирани фарове .
Производство: 2015–2022
Двигатели: 2,0 – 6,6 литра (183 – 448 кВт, 249 – 610 к.с.) 4-, 6-, 8- и 12-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 5 098 – 5 260 мм/1 902 мм/1 467 – 1 479 мм
СЕДМОТО ПОКОЛЕНИЕ (G70).
С BMW Серия 7 през 2022 г. бе представено новото лице на луксозния клас. То съчетава чиста елегантност с изключителни характеристики при шофиране и предлага уникално забавление за всички сетива.
Иконичната предна част и монолитният дизайнерски език привличат всички погледи. Благодарение на осветените контури на бъбрековидната решетка и разделените на две, тесни LED фарове автомобилът изглежда особено елегантен. По желание те се предлагат в особено изискания вариант като BMW кристални фарове Iconic Glow с осветени елементи Swarovski. В комбинация с впечатляващата светлинна графика на сценария при посрещане "Great Entrance Moments" се създава образ на изключителна и ексклузивна индивидуалност.
В интериора впечатлява уникалното взаимодействие между елегантност, комфорт и иновации. Висококачествените материали като кожената тапицерия Merino, вълната кашмир и кристалите Swarovski осигуряват луксозна атмосфера. Модерната технология в кокпита е насочена ергономично към водача. Така например мултифункционалният контролен елемент на BMW Interaction Bar поставя завладяващ акцент с кристалния си вид и съчетава визуални и тактилни елементи за управление. В комбинация с 14,9-инчовият BMW Curved Display с висока разделителна способност резултатът е уникално, мултимедийно изживяване в кокпита.
В новото BMW Серия 7 изживяването при шофиране не е запазено само за водача. Пътниците също се наслаждават на максимален комфорт. Опционалният 31,3-инчов BMW Theatre Screen с голям формат създава атмосфера като в киносалон. В комбинация с кристално чистият 4D звук на озвучителната система Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound се осигурява уникално изживяване на задната седалка, което изпраща очите и ушите на пътешествие.
Лимузината от луксозен клас се предлага както с мощен дизелов двигател, така и с ефективно Plug-in хибридно задвижване. И от 2022 г., за първи път като изцяло електрически пионер BMW i7. С мощност от 400 кВт (544 к.с.) и изцяло електрически пробег от над 600 км[1] . Това означава, че можете максимално динамично и гъвкаво да се насладите на устойчива мобилност с нулеви локални емисии. BMW IconicSounds Electric, специално композиран от Ханс Цимер, придружават всеки режим на шофиране със специален звуков свят, за да бъде шофирането още по-поглъщащо и впечатляващо.
Производство: От 2022 година
Двигатели: 3,0 – 4,4 литра (220 – 485 кВт, 299 – 659 к.с.) 6- и 8-цилиндрови; електромотор (BMW i7)
Дължина/широчина/височина: 5 391 мм/1 950 мм/1 544 мм
ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ.
Разход на гориво и СО₂ емисии.
BMW i7 M70 xDrive[1] :
Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км: 23,7–20,8;
Електрически пробег, WLTP в км: 490–559
BMW i7 xDrive60[1] :
Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км: 19,6–18,5;
Електрически пробег, WLTP в км: 589–624
BMW i7 eDrive50[1] :
Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км: 20,3 − 19,1;
Електрически пробег, WLTP в км: 575 – 611
BMW X7 M60i xDrive:
Среден разход на гориво, WLTP в л/100 км: 12,9–12,1;
CO₂ емисии в г/км (комбинирани), WLTP л/100 км: 292–273
BMW M760e xDrive[1] [4] :
Среден разход на гориво, WLTP в л/100 км: 1,4–1,1;
CO₂ емисии в г/км (комбинирани), WLTP л/100 км: 31–25;
Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км: 25,9–23,4;
Електрически пробег, WLTP в км: 71–78
BMW 760e xDrive[1] [4] :
Среден разход на гориво, WLTP в л/100 км: 1,4–1,0;
CO₂ емисии в г/км (комбинирани), WLTP л/100 км: 31–23;
Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км: 26,1–23,4;
Електрически пробег, WLTP в км: 72–80
BMW 740d xDrive:
Среден разход на гориво, WLTP в л/100 км: 6,8–6,1;
CO₂ емисии в г/км (комбинирани), WLTP л/100 км: 178–160
[1] Пробегът зависи от различни фактори, най-вече: личният стил на шофиране, състоянието на трасето, външната температура, отоплението/климатизацията, предварителното темпериране.
[2] Състои се от задвижване с двигател с вътрешно горене 280 кВт (381 к.с.) и електрическо задвижване 145 кВт (197 к.с.). Електрическото задвижване зависи от нивото на заряд на батерията.
[3] При Plug-in хибрид: Мощността зависи от нивото на заряд на батерията.
[4] При Plug-in хибрид: Измерен, комбиниран (EC AC Charge Weighted).
[5] Състои се от задвижване с двигател с вътрешно горене 210 кВт (286 к.с.) и електрическо задвижване 13 кВт (18 к.с.).
[6] Състои се от задвижване с двигател с вътрешно горене 230 кВт (313 к.с.) и електрическо задвижване 145 кВт (197 к.с.). Електрическото задвижване зависи от нивото на заряд на батерията.
Данните за динамиката, разхода на гориво и СО₂ емисиите са валидни за автомобилите със серийна трансмисия.
Официалните данни за разхода на гориво, СО₂ емисиите, разхода на електроенергия и електрическия пробег са измерени в съответствие с тестовия цикъл VO (EU) 715/2007 във версията, валидна за този модел. WLTP данните отчитат диапазона при всички възможни допълнителни оборудвания (в случая за германския пазар). За сертифицираните след 01.01.2021 година автомобили официалните данни са налични само според WLTP. В допълнение, съгласно регламент на ЕС 2022/195, стойностите на NEDC вече отпадат в сертификатите за съответствие на ЕО от 1 януари 2023 г. Повече информация за методиките NEDC и WLTP може да намерите на www.bmw.de/wltp
Повече информация за официалния разход на гориво и специфичните СО₂ емисии на нови автомобили можете да получите от брошура, разпространявана безплатно от дилърите на BMW.
Данните за мощността на бензиновите двигатели се отнасят за превозни средства, използващи гориво RON 98. Данните за разхода на гориво се отнасят за превозни средства, използващи референтни горива в съответствие с Регламент 715/2007 на ЕС. Може да се използва и безоловен RON 91 и по-висок с максимално съдържание на етанол 10% (E10). BMW препоръчва гориво RON 95. За High-Performance автомобилите BMW препоръчва гориво RON 98.