Нашият инструмент за управление на Вашето разрешение за използването на бисквитки временно е офлайн. Ето защо може да липсват някои функционалности, изискващи съгласието Ви за използване на бисквитки.
ПРЕГЛЕД НА BMW СЕРИЯ 3.






ПРЕГЛЕД НА BMW СЕРИЯ 3.
Спортно, надеждно и успешно: от над 40 години BMW Серия 3 е олицетворение на динамичната радост от шофирането, повече от всеки друг автомобил. Благодарение на бившия главен дизайнер на BMW Пол Брак емоциите и радостта от шофирането навлизат и в средния клас – качества, на които BMW Серия 3 е олицетворение и до днес. С BMW E21 през 70-те години на миналия век се поставят основите на една безпрецедентна история на успеха: и до днес една от причините за лидерската позиция на BMW при производството на премиум автомобили е успехът на BMW Серия 3.
До днес в продължение на седем поколения BMW Серия 3 е непрекъснато усъвършенствано и се е превърнало в автомобил, който като никой друг олицетворява спортния дух в средния клас. При този процес бе обръщано внимание не само на аспекти като дизайна, динамиката и индивидуалността, но и на двигателите. Интензивната изследователска работа позволяваше на пъргавите двигатели на BMW Серия 3 да стават все по-икономични и екологични.
От класическия седан до комбито с обозначение Туринг, през купе и кабриолет и дори Компакт с 3 врати BMW Серия 3 се превърна в любим автомобил за водачите от всякакви възрасти. С изключителния си баланс между пъргавина, функционалност и сигурност всички модели на BMW Серия 3 са популярни и до днес. Гъвкавостта на тези автомобили въодушевява еднакво силно и потребителите, и специализираната преса, което проличава и от десетките отличия. Една от причините за това със сигурност е последователно спортният характер на BMW Серия 3, който се усъвършенства при всяко следващо поколение на автомобила.
5 ТОЧКИ ЗА BMW СЕРИЯ 3.
- 01 Уникална динамика на управлението
- 02 По-яркият дизайн отговаря на желанието за чиста радост от шофирането
- 03 Изключителна автомобилна концепция
- 04 Много място за активния стил на живот
- 05 Свързаност на най-високо ниво

ПРЕГЛЕД НА ИСТОРИЯТА НА BMW СЕРИЯ 3.
Качете се! Ние ще ви отведем на пътешествие във времето и ще ви представим всички моделни семейства на BMW Серия 3 – от чаровното BMW E21 до иновативните BMW G20/G21, най-младите членове на традиционното моделно семейство. Желаем ви удоволствие при прегледа на над половин столетие от историята на BMW.
ПРЕГЛЕД НА ИСТОРИЯТА НА BMW СЕРИЯ 3.
Качете се! Ние ще ви отведем на пътешествие във времето и ще ви представим всички моделни семейства на BMW Серия 3 – от чаровното BMW E21 до иновативните BMW G20/G21, най-младите членове на традиционното моделно семейство. Желаем ви удоволствие при прегледа на над половин столетие от историята на BMW.
ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ.

(BMW E21)
BMW E21 дължи спортната си визия на дизайнера Пол Брак. Чарът и излъчването на автомобила се дължи най-вече на характерната двойна бъбрековидна радиаторна решетка и кръглите фарове. С 1,36 милиона продадени автомобила BMW E21 се превърна в един от най-популярните спортни седани на 70-те години на миналия век. С насоченият към водача кокпит, двойната извивка на задната колона (извивка на Хофмайстер) и характерната задна част BMW E21 отговаря на вкусовете на спортно ориентираните купувачи.
Период на производство: 1975–1983
Двигатели: 1,6–2,3 литра (55–105 кВт), 4- и 6-цилиндрови двигатели
Дължина/Широчина/Височина: 4 355 мм/1 610 мм/1 380 мм
ВТОРОТО ПОКОЛЕНИЕ.

(BMW E30)
Характерните двойни фарове вече са серийни при BMW E30, освен това BMW E30 се произвежда и като кабриолет и с 4 врати. 2,34 милиона продадени екземпляра затвърждават забележителния успех на новото BMW Серия 3. И в това няма нищо чудно, защото моделната гама при BMW E30 е значително разширена: освен моделите с 2 и 4 врати BMW за пръв път предлага и комби-вариант на автомобила – първият Туринг на BMW изобщо. Към семейството на BMW Серия 3 е добавен и кабриолет със сгъваем мек покрив. През 1985 година от поточната линия слиза и BMW 325ix - първото BMW с двойно задвижване. Общо в Мюнхен и Регенсбург са произведени 2,34 милиона BMW E30.
Период на производство: 1982–1994
Двигатели: 1,6–3,2 литра (55–175 кВт), 4- и 6-цилиндрови двигатели
Дължина/Широчина/Височина: 4 360 мм/1 680 мм/1 380 мм
ТРЕТОТО ПОКОЛЕНИЕ.

(BMW E36)
През 90-те години на миналия век наклонените предни и задни колони на BMW E36 се превръщат в символ на темперамент и пъргавина. Удължената и леко издигаща се предна част на BMW Серия 3 от третото поколение не само подобрява комфорта в интериора, в същото време този дизайнерски похват осигурява значително по-добра защита при инциденти. За забележителния успех на BMW E36 допринася и новата Compact версия на автомобила, оформена като вариант с 3 врати и по-къса с над 20 сантиметра задна част. За пръв път при това моделно семейство седанът с 2 врати на предшественика е заменен с индивидуално купе, което е по-ниско и по-широко в сравнение с предшественика.
Период на производство: 1990–2000
Двигатели: 1,6–3,2 литра (60–245 кВт), 4- и 6-цилиндрови двигатели
Дължина/Широчина/Височина: 4 433 мм/1 710 мм/1 393 мм
ЧЕТВЪРТОТО ПОКОЛЕНИЕ.

(BMW E46)
Извитата линия на покрива на BMW E46 осигурява повече пространство над главите, в същото време купето, кабриолетът и версията Compact се отличават с индивидуален език на формите благодарение на собствените дизайнерски елементи. Освен по-висока спортна пъргавина BMW E46 предлага и по-висока сигурност: ABS, разработеният от BMW контрол на спирачките в завой Cornering Brake Control и 6 въздушни възглавници са част от серийното оборудване на BMW Серия 3 от четвърто поколение. Освен това версията Compact се отличава с напълно ново поколение задвижвания: бензиновите двигатели с променливо управление на клапаните (Valvetronic) са по-икономични с около 10 процента спрямо своите предшественици.
Период на производство: 1998–2007
Двигатели: 1,6–4,0 литра (77–265 кВт), 4- и 6-цилиндрови двигатели
Дължина/Широчина/Височина: 4 492 мм/1 780 мм/1 434 мм
ПЕТОТО ПОКОЛЕНИЕ.

(BMW E90, BMW E91, BMW E92, BMW E93)
През пролетта на 2005 година на автомобилното изложение в Женева бе представено BMW E90. Малко по-късно петото поколение на успешното BMW Серия 3 бе обявено за „World Car of the Year“. BMW E90 Седан и BMW E91 Туринг вече се различават значително повече от Купе (BMW E92) и Кабриолет (BMW E93) и имат по-индивидуална визия. С увеличената си с 5 сантиметра дължина (спрямо Е46) BMW E90 външно изглежда по-голямо, без това да е за сметка на спортните му качества. За пръв път в BMW Серия 3 навлиза и познатата от по-големите модели система за управление iDrive: навигационната система, Infotainment и най-важните функции на автомобила се управляват чрез джойстик.
Период на производство: 2005–2013
Двигатели: 1,6–4,0 литра (90–309 кВт), 4-, 6- и 8-цилиндрови двигатели
Дължина/Широчина/Височина: 4 580 мм/1 817 мм/1 421 мм
ШЕСТОТО ПОКОЛЕНИЕ.

(BMW F30, BMW F31, BMW F34)
Спортно, изискано и ориентирано към бъдещето: представянето на BMW F30 на 14 октомври 2011 година в завода на BMW демонстрира по какви иновативни пътища са поели Bayerische Motoren Werke при BMW Серия 3 от шесто поколение. Характерната външност на BMW F30 е ориентирана към актуалната дизайнерска линия на BMW. Благодарение на това Серия 3 на BMW изглежда по-спортно и динамично от всякога. За пръв път се предлагат хибридни задвижвания, благодарение на BMW EfficientDynamics наложилите се двигатели с вътрешно горене впечатляват с много нисък разход на гориво. При дизеловите двигатели филтрите за фини прахови частици са серийни. Магнит за погледите са характерните фарове, които при BMW F30 достигат по-близо до характерната бъбрековидна радиаторна решетка. Новост в гамата от модели е лифтбек-седанът BMW Серия 3 Гран Туризмо (F34). От това поколение Купе и Кабриолет на средния клас на BMW се продават като индивидуални модели под името BMW Серия 4.
Период на производство: 2011–2019 (Седан и Туринг), GT от 2013 година
Двигатели: 1,5–3,0 литра (100–338 кВт), 3-, 4- и 6-цилиндрови двигатели
Дължина/Широчина/Височина: 4 753 мм/1 877 мм/1 455 мм
СЕДМОТО ПОКОЛЕНИЕ.

(BMW G20, BMW G21)
На Mondial Paris Motor Show през есента на 2018 година с BMW G20 BMW представи своята визия за един модерен и темпераментен автомобил. Увеличените размери, подобрената аеродинамика и спестяващите тегло компоненти от висококачествен алуминий превърнаха BMW G20 в достоен наследник на традициите на Серия 3 на BMW. На разположение са нови асистиращи системи, които позволяват на BMW Серия 3 да се движи частично автономно. BMW G20 поставя стандарти и по отношение на управлението – например с управлението с жестове и самообучаващото се гласово управление. По този начин BMW G20 за пореден път изпреварва времето си. BMW Серия 3 от седмо поколение успява да постигне перфектната симбиоза между максимална сигурност, иновативно управление и спортна радост от шофирането. От лятото на 2019 година BMW Серия 3 Туринг с вътрешно обозначение G21 продължи традициите на спортните комбита на BMW от среден клас. За пръв път един BMW хибриден модел се предлага и като Туринг: BMW 330e разполага с електрически пробег от до 61 километра при напълно зареден акумулатор.
При модернизацията през 2022 година BMW Серия 3 Седан и BMW Серия 3 Туринг съчетаха атлетичния дизайн с неограничената свързаност в духа на времето. Благодарение на иновативните технологии като BMW Curved Display с тъч концепция за управление и BMW Intelligent Personal Assistant се осигурява интелигентна свързаност между автомобила, водача и заобикалящата среда. В екстериора с по-изострения дизайн на фаровете и големите Air Curtains в предната броня то излъчва вълнуваща радост от шофирането.
Период на производство: от 2019 година
Двигатели: 2,0–3,0 литра (110–275 кВт/150-374 к.с.), 4- и 6-цилиндрови двигатели
Дължина/Широчина/Височина: 4 713 – 4 714 мм / 1 827 мм /1 440 – 1 445 мм
Разход на гориво и СО₂ емисии
BMW Серия 3 Седан:
Среден разход на гориво в л/100 км: 8,5–1,3
СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 192–29
BMW Серия 3 Седан Plug-in хибриди:
Среден разход на гориво в л/100 км: 2,0–1,3
СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 45–29
BMW Серия 3 Седан M Автомобили:
Среден разход на гориво в л/100 км: 8,5–5,9
СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 192–154
BMW Серия 3 Туринг:
Среден разход на гориво в л/100 км: 8,7–1,4
СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 197–31
BMW Серия 3 Туринг Plug-in хибриди:
Среден разход на гориво в л/100 км: 2,1–1,4
СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 48–31
BMW Серия 3 Туринг M Автомобили:
Среден разход на гориво в л/100 км: 8,7–6,0
СО₂ емисии в г/км (комбинирани): 197–157
Официалните данни за разхода на гориво, СО₂ емисиите, разхода на електроенергия и електрическия пробег са измерени в съответствие с тестовия цикъл VO (EU) 715/2007 във версията, валидна за този модел. WLTP данните отчитат диапазона при всички възможни допълнителни оборудвания (в случая за германския пазар). За сертифицираните след 01.01.2021 година автомобили официалните данни са налични само според WLTP. В допълнение, съгласно регламент на ЕС 2022/195, стойностите на NEDC вече отпадат в сертификатите за съответствие на ЕО от 1 януари 2023 г.
Повече информация за методиките NEDC и WLTP може да намерите наwww.bmw.de/wltp
Повече информация за официалния разход на гориво и официалните специфични СО₂ емисии можете да намерите в брошура, която се разпространява безплатно от дилърите на BMW.